середу, 20 вересня 2017 р.

Результати першого року роботи Великоолександрівської сільської ради в ProZorro у порівнянні з сусідніми Радами із найбільшими бюджетами в Бориспільському районі.








                                                                                                                                                        Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що 1 серпня 2016 р. для усіх замовників процедури закупівлі повинні здійснюватися шляхом використання електронної системи закупівель за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Водночас передбачена норма, яка дозволяє замовникам використовувати електронну систему закупівель з метою проведення конкурентного відбору постачальників товару, надавачів послуг та виконавців робіт для закупівель, очікувана вартість яких нижча за межі (пороги), вставлені в Законі. Зокрема, для такої категорії закупівель укладання договорів може здійснюватися також шляхом укладання прямих договорів за умови обов'язкового оприлюднення в електронній системі звіту про укладені договори, якщо очікувана вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн.


У квітні 2016 року я (депутат Великоолександрівської сільської ради ВО №15, член Бюджетної постійної комісії, Іващук Олександр Іванович) розробив та подав Проект рішення «Про впровадження електронної системи закупівель та забезпечення прозорості  і відкритості процедури закупівель  товарів, робіт, послуг виконавчими органами,  закладами, підприємствами, установами та організаціями комунальної форми власності Великоолександрівської сільської ради» та Положення "Про порядок застосування електронної системи закупівель виконавчими органами,  закладами, підприємствами, установами та організаціями комунальної форми власності Великоолександрівської сільської ради", якими передбачається обов'язкове використання електронної систему закупівель, якщо очікувана вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. для товарів, робіт і послуг.
            23 червня 2017 року Проект рішення був одноголосно прийнятий на пленарному засіданні Великоолександрівської сільської ради, за проголосували усі 18 присутніх на засіданні депутатів та сільський голова – рішення прийнято за № 311-05-VII
Забігаючи на перед я вдячний усім депутатам та сільському голові за підтримку цього надзвичайно важливого рішення для Громади наших сіл, яке як буде проаналізовано нижче у порівняльній аналітиці вивело Великоолександрівська сільську раду у лідери по прозорості  та відкритості у сфері публічних закупівель серед сільських рад Бориспільського району.  

Слід зазначити, що перша реакція на це нововведення була неоднозначною у колег. З одного боку, си­стема розроблена з метою забезпечення прозорого процесу проведення закупівель, переходу на електронний документообіг, можливості простого та швидкого моніторингу тендерних закупівель. З іншого боку, це все-таки була нова система, до якої необхідно пристосуватися - навчитися у ній працювати. Але, як свідчать реалії та нижче наведений аналіз, система електронних закупівель «ProZorro» активно набирає оберти, привертаючи все більше уваги з боку бізнесу.
Перші успішні закупівлі фактично пройшли у кінці вересня 2016 року, а тому сьогодні після успішного року в ProZorro пропоную вашій увазі аналітичний звіт про результати роботи у порівнянні із сусідніми сільськими радами з найбільшими у районі бюджетами: Гірською та Щасливською. Діапазон аналізу з середини вересня 2016 до середину вересня 2017 (вцілому рік), матеріал буде поділений на три розділи: 1) загальний порівняльний аналіз по трьом радам без розподілу на ради та їх комунальні підприємства, 2) детальний аналіз в розрізі рад та їх комунальних підприємств та 3) висновки по роботі системи ProZorro вцілому. 
РОЗДІЛ 1
рис.2
           Отже, у звітному періоді  трьома сільськими радами укладено 285 договорів на загальну суму 69,974 млн. грн., з яких 25 - Надпороги на суму 19,029 млн. грн. та 260 - Допороги на суму 50,945 млн. грн. Як видно із рис. 2 найбільша питома вага допорогових закупівель за сумою договорів у Щасливської сільської ради 88%, слідом іде Гірська сільська рада із показником 87%, а от у Великоолександрівській сільській раді на відмінно від сусідів співвідношення практично рівне 48% надпорогові та 52% допорогові - даний розподіл зумовлений тим, що як у Щасливому так і в Горі не використовується систама ProZorro для відбору постачальників/виконавців на допороговому рівні, а визначення контрагента віддано на розсуд голів сільських рад, а у системі електронних закупівель (надалі - СЕЗ) дані ради публікують лише звіти про укладені договори.  Більш наглядно це можна побачити на рис. 3, на якому чітко видно, що Щасливська сільська рада і Гірська сільська рада левову частку бюджету закупівель проводить прямими договорами без тендерних процедур, а низька питома вага надпорогових договорів свідчить про потенційні ознаки поділу предмета закупівель на частини з метою не потрапляння під обов’язкову дію Закону щодо використання системи електронних закупівель по надпороговим закупівлям. Водночас у Великоолександрівській сільській раді частка прямих договорів складає лише 20%, зумовлено все це тим, що як відповідальні особи ради так і комунального підприємства зобов'язані проводити закупівлі в СЕЗ, якщо предмет закупівлі товарів, послуг дорівнює або перевищує  50 тисяч гривень (у сусідів зобов'язання настає при сумах, що у чотири рази вище), а робіт - теж 50 тисяч гривень (у сусідів - у тридцять разів вище). Прямий договір на допорогах із розміщенням звіту про укладений договір у Великоолександрівській раді допускається лише у двох випадках: 1) торги не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників згідно законодавства; 2) з дозволу ради - прийняття рішення сесією.

Рис.3

           При проведенні допорогових закупівель (рис. 4) з використанням електронної системи закупівель Великоолександрівською радою укладено 22 договори, або 62% від загальної кількості допорогових закупівель, на загальну суму 9,219 млн. грн. Водночас, 41 договір укладено шляхом оприлюднення звіту в СЕЗ , на загальну суму  5,692 млн. грн. із них без використання електронної системи закупівель, або 38% від загальної кількості допорогових закупівель. Серед оприлюднених звітів про укладені договори Великоолександрівської СР: сім укладено з шістьма виконавцями (на суму 2,209 млн.грн) у зв'язку з тим, що заявлені  в СЕЗ закупівлі не відбулись на умовах визначених в розміщених закупівлях, ще два договори на суму 0,262 млн.грн заключено з монополістами (електроенергія та тепло) та десять договорів на комунально господарські послуги Рада заключила із своїм комунальним підприємством на суму 0,937 млн. грн. таким чином фактично без використання СЕЗ здійснено підписання договорів на 2,285 млн. грн., а це лише 15% допорогових закупівель (або менше 8% від суми усіх закупівель) - відмінний показник на фоні сусідніх сільських рад, проте і це зависокі суми і депутатам Великоолександрівської сільської ради потрібно працювати над скороченням дозволів на укладення прямих договорів попри те, що левова частка виданих радою дозволів дійсно має об'єктивний характер були і декілька не переконливих дозволів.
           У Щасливській  та Гірській сільській радах при проведенні допорогових закупівель відповідно на 16,54 млн. грн. та 19,49 млн. грн. ProZorro не використовували - усі 100% допорогів виконані прямими договорами - висновки робіть самі.  
                                                                                                                                                        Рис.4
            Конкурентні процедури по сумі закупівель (рис.5): - у Щасливській сільській раді склали лише 10% (1,85 млн. грн.) від усіх успішно завершених закупівель і це попри те, що питома вага суми надпорогових закупівель складає 12%.у Гірській сільській раді картинка практично така ж як у Щасливому конкурентні процедури склали лише 12% (2,74 млн. грн.) від усіх успішно завершених закупівель - питома вага суми надпорогових закупівель складає 13%. - у Великоолександрівській раді навідмінно від сусідів кокурентні процедури склали 79% (25,55 млн. грн.)  серед усіх закупівель причина такого позитивного результату звісно ж проведення допорогових закупівель в СЕЗ та відсутність спокуси дробити надпорогові закупівлі, адже все одно від СЕЗ це не спасає. Водночас статистика по даному показнику могла б бути і краща, понизили відсоток договора із монополістами та згадані вище дозволи на заключення прямих договорів, не всі з яких на мою субєктивну думку були достатньо аргументовані по часовим та іншим параметрам. 
Рис.5
         Власне ми підійшли до найважливішого, фактично підсумкового показника ефективності та прозорості використання коштів громади - до економічного ефекту при здійсненні закупівель (рис.6).                      
                                                                                                                                                      Рис.6

       Як видно із наведеної вище діаграми Великоолександрівська сільська рада найефективніший, найпрозоріший  розпорядник коштів громади у порівнянні із сусідніми сільськими радами. Економія коштів при здійсненні усіх закупівель склала 12% (3,85 млн. грн.) від очікуваної суми закупівель у т.ч. як і допорогових закупівлях економія 12% (1,98 млн. грн.) так і на надпорогових закупівлях економія 12% (1,87 млн. грн.) - такого хорошого результату у порівнянні з сусідами вдалось досягти  завдяки прийнятому рішенню «Про впровадження електронної системи закупівель та забезпечення прозорості  і відкритості процедури закупівель  товарів, робіт, послуг виконавчими органами,  закладами, підприємствами, установами та організаціями комунальної форми власності Великоолександрівської сільської ради», яким передбачається обов'язкове використання електронної систему закупівель, якщо очікувана вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. 
            Але до еталону, ще дуже далеко адже були і скандальні закупівлі, і закупівля по факту виконання з наданим дозволом по асфальтуванню, і не достатньо аргументовані дозволи на прямий договір, а тому потрібно не дивитися на сусідів, які відстали в прозорості та ефективності далеко по заду, а потрібно працювати над покращенням ефективності якості тендерної документації, що до слова уже відбулось, але ще є куди рости - адже це приходить лише з досвідом, і введення мір по боротьбі з "тендерним тролінгом" шляхом прийняття рішень на сесії, і вдосконалення проектів договорів. Але для виконання всього цього потрібно об'єднання зусиль усіх представників Великоолександрівської сільської ради, не дивлячись на значні протиріччя між колегами у раді, адже людей не цікавить протистояння і звинувачення у тому хто у чому винен і чому те чи інше не працює, людей цікавить результат.
           Економія Гірської сільської ради при здійсненні усіх закупівель склала лише скромні 2% (0,411 млн. грн.) причому вся економія була отримана від проведення відкритих торгів по надпороговим закупівлям (в структурі надпорогових закупівель частка економії склала 12% від очікуваної вартості), водночас на допорогових закупівлях економія 0% (0 грн.). До такого негативного результату Горян привели причини проаналізовані вище, ключова - це відсутність застосування ProZorro з метою відбору постачальників (підрядників) на допорогових закупівлях. 
         Висока питома вага допорогових закупівель (87% від усіх закупівель), які Гірська сільська рада проводить прямими договорами - свідчить про потенційні ознаки поділу предмета закупівель на частини з метою не потрапляння під обов’язкову норму Закону щодо використання системи електронних закупівель по надпороговим закупівлям. По допорогам Горян у СЕЗ відбувається лише оприлюднення звітів про укладені договори, причому не завжди оприлюднені договори містять усі додатки, які є невід'ємною складовою договорів та по яким активісти с. Гора могли б визначити потенційні зловживання. 
        Позитивом є те, що на відмінно від Щасливської сільської ради виконавці у Гірській прозоро провели усі сім надпорогових закупівель, без створення бар'єрів для учасників.
           В цілому по Гірській сільській раді заключено  122 договори із 63-ма контрагентами.
        Слід зазначити, що в разі переймання позитивного досвіду Великоолександрівської сільської ради шляхом застосування системи електронних закупівель ProZorro на допорогових закупівлях від 50 000 грн для відбору виконавців Гірська сільська рада змогла б зекономити близько 2,75 млн. грн., а це майже 7 разів більше ніж фактично отримана  економія від надпорогових закупівель 0,411 млн. грн. 
             Найбільш закритою та з найбільшим негативним результатом по ефективності використання коштів громади виявилася Щасливська сільська рада. В цілому по Щасливській сільській раді на суми що перевищують 50 000 грн. заключено 85 договорів із 26-ма контрагентами на загальну суму 18,88 млн. грн. із них більше половини припадає на дві компанії з якими підписано прямі договора:
- 15 договорів із  ТОВ " Інвестиційно-Будівельна компанія "Еліт Строй" на суму 7,053 млн. грн. (37% від загальної суми закупівель);
-  13 договорів із  ТОВ " СОДІ КОМ"  на суму 2,858 млн. грн. (15% від загальної суми закупівель);
       Наведені дані свідчать про брак прозорості в закупівлях, відсутність конкуренції між учасниками і як наслідок відсутність економії бюджетних коштів при здійсненні закупівель. Рішення про проведення допорогових закупівель з використанням системи електронних закупівель в Щасливській сільській раді очевидно не приймалось, а тому велика кількість допорогових закупівель (88% від загальної кількості закупівель) відбувається виключно за прямими договорами без проведення допорогового тендеру (розміщують лише звіт про укладений договір). Все це  свідчить про потенційні ознаки поділу предмета закупівель на частини з метою не потрапляння під обов’язкову дію Закону щодо використання СЕЗ по надпороговим закупівлям. Водночас по двом надпороговим закупівлям, які фізично неможливо розділити - були створені бар'єри для учасників закупівлі, які суперечать Закону «Про публічні закупівлі» таким чином економія від усіх закупівель за рахунок символічної економії на надпорогових склала мізерних 2 000 грн. (0%) - більш детально описано в третьому розділі.   

РОЗДІЛ 2

детальний аналіз в розрізі рад та їх комунальних підприємств 



ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
Великоолександрівською сільською радою проведено 91 закупівля:  із них 62 завершені закупівлі на загальну очікувану вартість 19,15 млн. грн. – в т.ч. економія склала 2,43 млн. грн. (12,7% від очікуваної вартості), 9-ть закупівель було скасовано, 20-ть закупівель не відбулось у зв’язку із відсутністю учасників. Серед завершених закупівель:
1) 54-ри допорогові на загальну очікувану вартість 14,92 млн. грн. – в т.ч. економія склала 1,98 млн. грн. (13,3% від очікуваної вартості).
- у тому числі проведено конкурентні допорогові торги по 21 допороговій закупівлі на загальну очікувану вартість 10,11 млн. грн. (69% від усіх допорогових закупівель) –економія склала 1,98 млн. грн. (19,6% від очікуваної вартості)

- водночас відбулось і проведення 33-х закупівель шляхом заключення прямих договорів на суму 4,62 млн. грн. (31% від усіх допорогових закупівель) із них 9-ть із КУП «Олександрівкажитлобудсервіс» на комунально-господарське обслуговування сума 0,937 млн. грн., один із ФОП Ломако Володимир Данилович в рамках генерального договору по обслуговуванню більш ніж 70 км вуличного освітлення на суму 0,150 млн.грн., два з монополістами ТОВ "УКРТЕПЛО КИЇВ"  та  ПАТ "Київобленерго" на суму 0,262 млн. грн., 7-м договорів у відповідності до законодавства, у зв’язку з тим, що торги не відбулись з шістьма компаніями  (з ТОВ "Італгаз"  - 1,404 млн. грн., ТОВ "Трест Бориспільсільбуд" 0,296 млн. грн. – обидві котельні у ДНЗ;  ФОП Закомірний Сергій Петрович – вуличне освітлення 0,199 млн. грн. та із ТОВ "НАФТОТРЕЙД РЕСУРС" та ПП "КОНТРАСТ" – обидві поставка ПММ на суму 0,191 млн. грн., ФОП Тітенко Олена Валентинівна – трибуни для стадіону 0,118 млн. грн.), ще 14 договорів заключено з дозволу ради із 12-ма виконавцями на суму 1,24 млн. грн. (серед них на 0,343 млн. грн. із трьома компаніями супутні дозвільні послуги пов’язані із затвердженням проекту школи в с. Чубинське, шість договорів із п’ятьма компаніями по організації і проведенню культурно масових заходів на суму 0,337 млн. грн., два договори з ФОП Бабич Валерій Володимирович на виготовлення інформаційних стендів та заборонних знаків на суму 0,140 млн. грн., і ще по одному із ДП "УНДІ ЦБ "УКРНДПІЦИВІЛЬБУД"  План зонування території с. Чубинське – сума 0,072 млн. грн., ТОВ "А-К автобан " поточний ремонт покриття майданчика біля стадіону по вул. Фізкультури в с. Велика Олександрівка – 0,199 млн. грн., ТОВ "Адлер і партнери. Адвокадське бюро" Юридичні послуги – 0,150 млн. грн.)
2) 8-м надпорогові на загальну очікувану вартість 4,235 млн. грн. – в т.ч. економія склала 0,457 млн. грн. (10,6% від очікуваної вартості)
КОМУНАЛЬНИМ УНІТАРНИМ ПІДПРИЄМСТВО  «ОЛЕКСАНДРІВКАЖИТЛОБУДСЕРВІС»
ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
проведено 17 закупівель на загальну суму 16,23 млн. грн.: із них 16 відбулися на загальну очікувану вартість 13,3 млн. грн. – в т.ч. економія склала 1,42 млн. грн. (11% від очікуваної вартості), одна закупівля на очікувану суму 2,93 млн. грн. триває - на даний момент проходить етап Кваліфікація переможця. Серед здійснених закупівель:
1) усього проведено 9-ть допорогових закупівель в рамках програми "Питна вода" на суму 1,98 млн. грн., 8-м з яких – на суму 0,893 млн. грн. у відповідності до дозволу Великоолександрівської сільської ради у вигляді Рішення проведені шляхом заключення прямих договорів по інженерному проектуванню та геодезичних роботах, ще по одній закупівлі «Винесення та перекладання напірного колектору господарчо-побутової каналізації довжиною близько 100м по вул. Погребняка в с.Чубинське» був оголошений тендер на суму 1,090 млн. грн. – але нажаль в ньому прийняв участь лише один учасник (ТОВ "Коммерс Енерджи Компані" ЄДРПОУ 37242914) і система ProZorro автоматично перевела закупівлю у етап «кваліфікація переможця» після чого був заключений договір – таким чином економія відсутня. Слід зазначити, що Рішення Ради по прямим договорам зумовлені незадовільним станом системи водопостачання у с. Чубинське та с. Велика Олександрівка та відсутністю очисних споруд по водовідведенню і тривалим періодом бюрократично-погоджувальних процедур проектів держорганами (в т.ч. комплексні експертизи).  Відбір компанії проектувальника пройшов погодження профільних комісій.

Контрагент/виконавець
к-ть договорів
вид
сума договорів, млн. грн
1
ТОВ "ПРОЕКТВОДСЕРВІС" 
6
прямий договір
0,624 
2
ТОВ "НВП "УКРАЇНСЬКА ГЕОДЕЗИЧНА КОМПАНІЯ" 
2
прямий договір
0,269 
3
ТОВ "Коммерс Енерджи Компані" 
1
тендер
1,090 

Перелік прямих договорів:

Контрагент/виконавець
сума договору, млн. грн
предмет договору
1
ТОВ "ПРОЕКТВОДСЕРВІС" 
                0,194 
Виготовлення проектних робіт по реконструкції систем питного водопостачання в с.Велика Олександрівка по вул.Київський шлях, Кочнева, Матросова, Гагаріна Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області
2
                0,091 
Розробка проектної документації по об"єкту "Реконструкції водопроводу по вул.Погребнякака, вул.Садово-Дачна від будинку 14 по вул.Погребняка (в с.Чубинське) до колодязя ВП2 біля будинку Погребняка 1/3 в с.Чубинське, Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області"
3
                0,089 
Розробка проектної документації по об"єкту "Реконструкції водопроводу по вул.Погребнякака, вул.Садова та вул.Л.Шевцової в с.Чубинське, Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області"
4
                0,116 
Розроблення проектної документації по об'єкту «Реконструкція каналізаційної насосної станції 3 по вул. Погребняка 12Б, в с.Чубинське, Великоолександрівської сільської ради, Бориспільського району, Київської області
5
                0,085 
Розроблення проектної документації по об'єкту «Будівництво трубопроводу дощової каналізації по вул. Матросова, Гагаріна в с.Велика Олександрівка, Великоолександрівської сільської ради, Бориспільського району, Київської області»
6
                0,050 
Розробка проектної документації по об"єкту: "Будівництво каналізаційної мережі по вул.Садовій, в с.Чубинське, Великоолександрівської сільської ради, Бориспільського району"
7
ТОВ "НВП "УКРАЇНСЬКА ГЕОДЕЗИЧНА КОМПАНІЯ" 
                0,072 
Топографо-геодезичні роботи, зйомка території М 1:500 для проектування напірних колекторів по наступних об"єктам: КНС КУП "Олександрівкажитлобудсервіс"; КНС 3 Чубинське; майданчик скиду в мережі каналізації м.Києва в м.Бортничі
8
                0,198 
Топографо-геодезичні роботи, зйомка території М 1:500 по об"єкту: "Будівництво скидного колектору господарсько-побутової каналізації Великоолександрівської сільської ради, Бориспільського району, Київської області", а саме для проектування напірних колекторів від КНС 3 до каналізаційного колектору по вул.Світлій м.Київ

Всього:
                0,893 


            2) усього проведено 8-м надпорогових закупівель в рамках програми "Питна вода" на загальну суму 14,25 млн. грн.: із них 7 відбулися на загальну очікувану вартість 11,32 млн. грн. – в т.ч. економія склала 1,42 млн. грн. (12,5% від очікуваної вартості), одна закупівля на очікувану суму 2,93 млн. грн. триває (Реконструкція водопроводу по вул. Погребняка та вул. Садово-Дачна від будинку №14 по вул. Погребняка (в с. Чубинське) до колодязя ВП2 біля будинку Погребняка №1\3 в с. Чубинське) - на даний момент аукціон уже відбувся (взяло участь три учасники) і проходить етап Кваліфікація переможця – в разі відповідності поданої пропозиції переможцем тендерній документації в т.ч. економія складе 0,249 млн. грн. (8,5% від очікуваної вартості).


ГІРСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
Гірською сільською радою проведено 80 закупівель на загальну очікувану суму 19,15 млн. грн., в т.ч. економія бюджетних коштів склала 0,196 млн. грн. ( 1% від очікуваної вартості) із них:
1) 78 закупівлі допорогові на суму 18,29  млн. грн., в т.ч. економія бюджетних коштів відсутня так як усі допорогові закупівлі здійснені за прямими договорами в системі prozorro розміщено лише звіт про укладені договори, по більшості розміщених договорів відсутні додатки із деталізацією (специфікацією) виконання робіт, наданих послуг – що не дає можливості порівняти ціну договору з аналогами. 
81% від загальної суми закупівель розподілили між собою сім перших виконавців наведених у таблиці, зокрема:
- із ТОВ "Проектне бюро "Новатор" заключено п’ять прямих договорів на реконструкцію вуличного освітлення на загальну суму 4,604 млн. грн.;
- із КП «Горянин» заключено 13 прямих договорів на загальну суму 2,638 млн. грн. (серед них 11-ть комунального характеру на суму 1,167 млн. грн., один договір на 0,170 млн. грн. - Послуги з технічного обслуговування мереж зовнішнього освітлення, та ще один договір на 1,301 млн. грн. - Капітальний ремонт "Облаштування території по вул. Центральна, 5);
-   із ФОП Григорян Левон Рубенович заключено шість договорів на виконання робіт із капітального та поточного ремонту доріг та укріплення узбіччя на загальну суму 1,937 млн. грн.;
- із ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДКАПІТАЛ" заключено два договори на виконання робіт із капітального ремонту адмін. приміщення Гірської сільської ради на загальну суму 1,732 млн. грн.;
- із ТОВ «ДОРОЖНІ СИСТЕМИ» заключено два договори на Будівництво світлофорних о об’єктів  на загальну суму 1,643 млн. грн.;
- із ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЕЛІТ СТРОЙ" заключено чотири прямі договори на загальну суму 1,937 млн. грн. з яких три на роботи по поточному ремонту ігрових майданчиків, спортивних майданчиків та під’їзних шляхів до спортивних майданчиків на суму 0,130 млн. грн. та ще один договір на виконання капітального ремонту тротуарної доріжки по вул. Центральна на суму 1,377 млн. грн. Слід зазначити, що з даною компанією активно співпрацює сусідньої Щасливська сільська рада – договорів заключено на 6,939 млн. грн.  (49% від загальної суми закупівель Щасливської сільської ради);
- із ПП "Деревообробний завод "БРАМА" заключено шість договорів на поставку, встановлення та облаштування спортивних та дитячих ігрових майданчиків на загальну суму 1,278 млн. грн. серед них п’ять прямих допорогових договорів на загальну суму 0,813 млн. грн. та один за результатами надпорогового тендеру на суму 0,465 млн. грн.
Повний перелік виконавців з якими заключено прямі договори наведено у таблиці (серед них 24 договори на суму 0,561 млн. грн., які не потребують публікації документів у Prozorro),
2) дві закупівлі надпорогові на загальну очікувану суму 0,86 млн. грн., в т.ч. економія бюджетних коштів склала 0,196 млн. грн. ( 22,8% від очікуваної вартості):
Перша закупівля відбулась у вересні 2016р. «Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку» очікувана вартість 0,36 млн. грн. – переможець ТОВ Холдинг Група компаній Атлант – в т.ч. економія склала 0,161 млн. грн. ( 44,6% від очікуваної вартості). Слід зазначити, що аналітичні модулі системи prozorro вказують на потенційне завищення очікуваної вартості.
Учасник
Первинна пропозиція
Остаточна пропозиція
ТОВ Холдинг Група компаній Атлант
221 536,00 UAH з ПДВ
199 500,00 UAH з ПДВ
ООО "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "ТАЙФУН"
280 000,00 UAH з ПДВ
200 000,00 UAH з ПДВ
ПП Служба охорони "Комсервіс"
290 834,00 UAH з ПДВ
210 000,00 UAH з ПДВ
Друга закупівля відбулась у серпні 2017р. «Придбання, встановлення та облаштування спортивних та дитячих ігрових майданчиків» очікувана вартість 0,5 млн. грн. – переможець ПП "Деревообробний завод "БРАМА" – в т.ч. економія склала 0,035 млн. грн. ( 7% від очікуваної вартості).
Учасник
Рішення
Пропозиція
ФОП Карацюба Ігор Миколайович #2545903412
339 000,00 UAH з ПДВ
ТОВ "ТОРГОВО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "КИЇВЕКСКЛЮЗИВБУД"
#35134564
339 800,00 UAH з ПДВ
ПП "Деревообробний завод "БРАМА"
#32271102
465 000,00 UAH з ПДВ
В цілому законні підстави для відхилення двох пропозицій з меншою ніж у переможця ціною наявні, хоч і замовник у тендерній документації встановив деякі додаткові бар'єри для учасників не виробників обладнання, що є шкідливим для формування інвестиційно привабливого іміджу Гірської сільської ради.

КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВО  «ГОРЯНИН»
ГІРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
проведено 46 закупівель із яких 42 відбулися на 3,76 млн. грн., одна скасована на суму 1,22млн. та три в процесі розгляду на суму 0,47 млн.:
1) Серед закупівель, що відбулися 37 допорогові закупівлі на суму 1,2 млн. грн (серед них 27 договорів на суму 0,145 млн. грн., які не потребують публікації документів у Prozorro), усі допороги оформлені прямими договорами – відносяться до неконкурентних і в т.ч. економія бюджетних коштів відсутня.

2) Серед закупівель, що відбулися 5-ть надпорогових закупівель здійснено згідно чинного законодавства шляхом проведення аукціону (виняток застосування скороченої переговорної процедури з ПАТ "Київобленерго" – що звісно ж є формальністю, зважаючи на монопольне становище постачальника електроенергії). Загалом очікувана вартість склала 2,56 млн. грн., в т.ч. економія 0,22 млн. грн. (8,4% від очікуваної вартості). Серед надпорогових закупівель одна компанія поставила електроенергію, три ПММ і ще одна трактор.


ЩАСЛИВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
Щасливською сільською радою проведено 50 закупівель на загальну суму 14,22 млн. грн., фактично всі закупівлі допорогові і здійснені прямим договором (виняток застосування скороченої переговорної процедури з ПАТ "Київобленерго" – що звісно ж є формальністю, зважаючи на монопольне становище постачальника електроенергії) – конкуренція та в т.ч. економія бюджетних коштів відсутня, виконавці наведені у таблиці.
77% від загальної суми закупівель розподілили між собою три перших виконавця наведених у таблиці: роботи з капітального та поточного ремонту доріг та тротуарів на суму 9,273 млн. грн. виконували дві компанії ТОВ " Інвестиційно-Будівельна компанія "Еліт Строй" та ТОВ " СОДІ КОМ", і ще 1,657 млн. грн. отримало ТОВ "АБ "ПРОДІЗ" за виконання проектних робіт по ДНЗ та Амбулаторії.

Комунальним підприємством Щасливської сільської ради «Житлово-комунальний комбінат «Щасливський» проведено 35 закупівель на загальну суму 4,66 млн. грн., із них 33 допорогових закупівлі, які здійснені прямим договором на суму 2,81 млн. грн. та 2-ві надпорогові закупівлі на суму 1,848 млн. грн. Усі проведені допорогові закупівлі містять ознаки відсутності конкуренції - в т.ч. економія бюджетних коштів відсутня.

Учасник
Рішення
Пропозиція
ТОВ "Техноторг" #30976452
545 000,00 UAH з ПДВ
ТОВ Укравтозапчастина #30722204
548 000,00 UAH з ПДВ
ТОВ "Трансспецтех" #39442527
649 000,00 UAH з ПДВ

Потенційно дві надпорогові закупівлі могли принести Щасливській сільській раді в особі її комунального підприємства економію в розмірі понад 0,31 млн. грн. або 17% від очікуваної вартості лотів, проте заявлена закупівля «трактора комунального з відвалом та щіткою» на суму 0,650 млн. грн. та  закупівля «екскаватор-навантажувач на базі МТЗ Беларус 82.1 (або еквівалент)» економії не принесли (2 000 грн. в порівнянні із 310 000грн. економією назвати складно).
Учасник
Рішення
Пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВК БУДАГРОМАШ"
#38205302
990 000,00 UAH з ПДВ
ТОВ "Трансспецтех"
#39442527
1 199 000,00 UAH з ПДВ
Все це відбулось у зв’язку із  відхиленням Тендерним комітетом замовника пропозицій із значно меншою ціною - основна причина відхилення це те, що документи (в даному випадку - витяг чи виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що містить відомості про Учасника та ін.), які учасник отримує від інших осіб (підприємств/ установ/ організацій) повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі.
Напевне через недостатні знання законодавства у сфері публічних закупівель ніхто з відхилених учасників не подав апеляції, адже відхилення було незаконним так як вимога довідки або витягу ЄДРПОУ - для юридичних осіб у тендерній документації є незаконною та дискримінаційною вимогою. Так, відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Кабінет Міністрів України оприлюднив Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835.


РОЗДІЛ 3

проблемні питання по роботі системи ProZorro на основі отриманого досвіду і аналізу сусідніх рад фактично такі ж як по всій країні, що окреслили у своєму звіті за 2 квартал фахівці із МЕРТ




ДЛЯ ЗАМОВНИКІВ

придбання товарів недостатньої якості або з відмінними від очікуваних замовником характеристиками

відсутність учасників в аукціоні

суттєве зменшення ціни (демпінг) учасником під час проведення аукціону та подальша відмова від підписання договору або вимога збільшення ціни договору
тендерний тролінг

неправильний та недостатньо детальний опис технічних характеристик предмета закупівлі

необґрунтовані вимоги до кваліфікації учасників, що значно звужують конкуренцію; непоінформованість учасників про закупівлю

незнання правил проведення електронного аукціону; умисні дії збоку недобросовісних учасників; невикористання замовником гарантійного забезпечення

ДЛЯ УЧАСНИКІВ
неправомірне відхилення замовником пропозиції учасника, яке складно оскаржити
Необґрунтоване скасування закупівлі замовником після проведення аукціону, через що учасники втрачають кошти, сплачені за участь у закупівлі відсутні законодавчо встановлені правила проведення допорогових закупівель, що дозволяє замовникам учиняти дії на власний розсуд; відсутність уповноваженого органу з розгляду звернень про усунення порушень які б не рекомендаційний характер
відсутні законодавчо закріплені правила проведення допорогових закупівель, що дозволяє замовникам учиняти дії на власний розсуд
Більшість з окреслених проблем можна вирішити шляхом внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» в частині встановлення чітких правил проведення допорогових закупівель, до внесення змін в Закон частину проблем намагатимемось врегулювати прийняттям змін до рішень місцевої ради, удосконаленням типових договорів із деталізацією штрафних санкцій, застосування фінансових гарантій виконання договорів.

Немає коментарів:

Дописати коментар