четвер, 7 липня 2016 р.

Прийнято рішення про ПОДАТОК НА МАЙНО 2017 ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

14 липня 2016р. Рішення Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2017 рік. - ПРИЙНЯТО (які зміни відбулись порівняно з 2016 роком? -детальніше в порівняльній таблиці)
Для органів місцевого самоврядування для успішного соціально-економічного розвитку території найважливішим є стабільність доходних джерел, тобто визначеність переліку закріплених доходів та нормативів відрахувань від регулюючих доходів за різними рівнями влади на довгостроковій основі, з метою можливості планування місцевими органами влади своїх видатків на перспективу.

А тому Верховною Радою 24 грудня 2015 був прийнятий закон №909, що вносить зміни в частині податку на нерухомість.
Згідно Податкового кодексу оподатковується як житлова (квартира, будинок, котедж), так і нежитлова нерухомість, в тому числі і госпспоруди (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби і т.і.). У той же час, база оподаткування податком не змінилася – це загальна площа об’єкту житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його частин.
Слід зазначити, що у Податковому кодексі на 2016 рік норма, яка дозволяла  сільській раді збільшувати пільгову площу для невеликих квартир і будинків - ВИКЛЮЧЕНА (для довідки в кодексі пільгова площа: власники квартир до 60 кв. м і будинків до 120 кв. м (або будинки і квартири загальною площею в 180 кв. м) не платитимуть податок.) Прикро, що аргументи і норми закону не були почуті моїми колегами під час прийняття Рішення по податку на майно на 2016р., чи то від того, що кожен рахував свої квадратні метри, чи від нерозуміння норм податкового законодавства, чи то ще з якихось причин. Я декілька разі доводив, що сільська рада не має права збільшувати пільгову площу. І що ставка повинна бути компромісною (0,5% від МЗП) – з однієї сторони не створювати зайвого навантаження на платників, а з іншої сторони повинна забезпечити додаткові надходження до бюджету, які конче потрібні для інфраструктурних проектів в інтересах платників податків: ремонт школи (розрахункова потреба) 1,7 млн. грн., будівництво поліклініки у с. Чубинське, приведення до ладу системи водопостачання та водовідведення (заміна труб, додаткові скважини, заміна насосів – а це мільйони гривень), будівництво дитячих садочків, будівництво школи у с. Чубинське, капітальний ремонт доріг. Проте, нажаль мене ніхто не чув, і я голосував проти такого необдуманого рішення.
Податок сплачуватиметься тільки з площі понад установлений ліміт. Наприклад, якщо людина є власником квартири загальною площею 75 кв. м, то вона буде платити податок тільки за 15 кв. м. Однак, у випадку якщо квартира поділена між 2 власниками, то пільга в розмірі 60 кв. м застосовується для кожного з них, отже платити податок не потрібно.
6 липня 2016р. я направив власний Проект Рішення «Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2017 р»
Коротко про головні норми в прийнятому рішенні на 2017 рік і пояснення:
З метою зменшення соціальної напруги, що зумовлена різким ростом комунальних тарифів до ринкового рівня, а також з метою забезпечення надходжень для фінансування інфраструктурних проектів вводяться диференційовані ставки. Диференційовані ставки сприятимуть реєстрації фізичних осіб платників за адресою об’єкту оподаткування та реєстрації юридичних осіб платників на території сільської ради – що в перспективі приведе до збільшення надходжень місцевого бюджету за рахунок інших податків та зборів.
Також запровадження диференційованих ставок податку на нерухомість запобігає накопиченню майнових об’єктів окремими власниками та стимулює їх до ефективного використання майна – що потенційно призведе в перспективі до зниження вартості нерухомості на вторинному ринку та надходження державного мита до місцевого бюджету.

Нижче наведено порівняльні таблиці прийнятих змін:
З 2016 року Абзац шостий ч. 1 ст. 266.4. Податкового кодексу України  (Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування встановлена цим підпунктом.) – ВИКЛЮЧЕНО. А тому сільська рада не має права збільшувати граничну межу житлової нерухомості встановлену в абзаці шостому ч. 1 ст. 266.4.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується
Об’єкт оподаткування
2016 рік
 2017 рік
для квартири/квартир
на 70 кв. метрів
на 60 кв. метрів
для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості
на 140 кв. метрів
на 120 кв. метрів
для різних типів об’єктів житлової нерухомості
на 210 кв. метрів
на 180 кв. метрів

Для об’єктів  житлової нерухомості
Об’єкт оподаткування
діючі ставки 2016 рік
ставки  2017 рік
Житловий будинок
1,5% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
- 0,5% від розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового ) року, за 1 кв. метр бази оподаткування – для особи платника податку зареєстрованої на території Великоолександрівської сільської ради;
- 1% від розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового ) року, за 1 кв. метр бази оподаткування – для всіх інших платників податку.
Квартира
Котедж
Кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах
Садовий будинок
Дачний будинок


Для об’єктів нежитлової нерухомості
Об’єкт оподаткування
діючі ставки 2016 рік
проект ставки на 2017 рік
Будівлі готельні
3% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування






- 3 % розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
Будівлі офісні
Будівлі торговельні
Бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування
Будівлі підприємств побутового обслуговування
1% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
Будівлі кінно-спортивних закладів (за виключенням Будівель готельних, які входять до їх складу)
0,5% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
Будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки)
3% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
Гаражі
0,5% розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування
Інші будівлі (аеропорту, залізниці, обленерго і.т.п.)
 -
Господарські (присадибні) будівлі
звільнити від оподаткування
звільнити від оподаткування


КОРОТКИЙ ЕКСКУРС в ІСТОРІЮ:
Податок на майно завжди був для суспільства однією з найчутливіших тем. Податок дуже помітний для платника податку, і тому створює всі стимули для посилення підзвітності місцевої влади.
Податок на нерухомість – один з найстаріших та найпоширеніших в міжнародній практиці. Наприклад, в країнах ЄС він запроваджений скрізь окрім Ірландії та Мальти.
У 2015 році місцева влада всіх рівнів почала широко застосовувати податок на нерухомість. Доходи перевищили очікування місцевої влади — виявилися в 3,4 разу більшими, ніж було затверджено фіскальними планами на початку року.
Однак у порівнянні з іншими країнами "урожайність" податку виявилася скромною. За результатами 2015 року, сума податку на нерухомість, сплачена в місцеві бюджети, становила 745,7 млн грн —  це 0,6% власних доходів місцевих бюджетів у 2015 році або 0,04% ВВП. В інших країнах податок на нерухомість у середньому становить 1% ВВП та приблизно 10% доходів зведеного бюджету.
В окремих країнах ЄС податок на нерухомість розраховують як відсоток з кадастрової вартості. Для цього ведуть кадастр житла по всій країні і розраховують середні ціни по регіонах і типам житла. У цьому випадку, якщо нерухомість дорожчає, то і податки ростуть. Це дуже вигідно місцевим бюджетам. У деяких випадках, місцеві бюджети активно інвестують гроші в інфраструктури населених пунктів, щоб ціни на нерухомість росли.
Якщо Україна дійсно хоче бути європейською країною, то потрібно і податки на нерухомість робити як у Європі, а якщо ні, то тоді потрібно визнати, що Україна будує азіатську модель, де велика частина населення ніколи не платить податок на нерухомість – натомість прагне жити за рахунок іншої частини населення, яка отримує білу зарплату і справно платить податки.
Причин низького збору коштів багато: у податкової не було достатньо інформації, щоб нарахувати податок, критерієм оподаткування нерухомості залишається її площа, а не вартість нерухомості, значна частина об’єктів нерухомого майна свідому не введена в експлуатацію – задля ухилення від сплати податку  і т.п.


Немає коментарів:

Дописати коментар